Kwaliteit vlooiendruppels
Marc W
2007-04-20 07:40:33 UTC
Ik probeer mijn poes vrij van vlooien te krijgen.

Nu heb je vlooiendruppels bij het Kruidvat huismerk voor een euro of
vijf, en Frontline druppels bij de dierenwinkel en/of dierenarts voor
het viervoudige. Hoe verhoudt zich hier de prijskwaliteit verhouding?
Ik wil van die beestjes op mijn poes af, maar ik heb geen zin om voor
louter een naam en reclame te betalen.

Wat voor middelen zijn er nog meer dan alleen die druppels?
Mirella
2007-04-20 12:10:24 UTC
Post by Marc W
[...]
Buiten de dierenarts worden alleen de zwakkere middelen verkocht omdat
mensen zich niet aan de hoeveelheden zouden houden bij vrij verkrijgbaar
spul, vertelde een dierenzaakeigenaar me eens.
Zelf zweer ik bij Advantage. Niet goedkoop maar het werkt wel: elke vier
weken (ongeveer) een pipetje leegschieten in de nek (het haar een beetje
opzij) en dan kunnen vlooien niet meer op de kat leven. Een doosje van 4
pipetjes kostte me gisteren bij mijn dierenarts € 18,35.

groetjes,
Mirella :
Marc W
2007-04-20 13:59:50 UTC
Post by Mirella
Buiten de dierenarts worden alleen de zwakkere middelen verkocht omdat
mensen zich niet aan de hoeveelheden zouden houden bij vrij verkrijgbaar
spul, vertelde een dierenzaakeigenaar me eens.
Ja maar zegt ie dat om ze eigen toko te promoten of is het echt zo?.
Tja mijn dierenarts zegt ook dat zo'n goedkoop middel van Kruidvat
niet kan werken, maar die man moet ook ze geld verdienen lijkt me?
Mirella
2007-04-20 16:19:50 UTC
Post by Marc W
Post by Mirella
[...]
Ze werken allemaal wel een beetje, denk ik. Het was juist een dierenwinkel
waar ik het hoorde, dus die zegt dat niet om het geld, lijkt me, want het
is toch een beetje anti-reclame.

groetjes,
Mirella :)
pleerol
2007-04-20 17:16:21 UTC
Post by Marc W
[...]
Wij hebben Stronghold gebruikt en dat is niet zo "eng", want je mag de
kat gewoon weer aaien en als ze elkaar
likken, dan is dat niet schadelijk. Zoals bij Frontline etc.
Kun je hier bestellen: http://vets4petz.nl/product_info.php?products_id=182
--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.
Eric
2007-04-22 14:54:22 UTC
Ik heb reeds een posting op 16-01-2007 gedaan over de goede werking van de
Kruitvatdruppels. Kijk maar even in de draad daarover, ook over de
samenstelling etc wordt ook gegeven.

Mijn katten zijn vlo en teek vrij hiermee.

Eric
Jean-Kloot
2007-04-22 18:08:25 UTC
Post by Marc W
[...]
Iemand postte hier laatst dat die Kruidvat druppels op kruidenbasis
werken en de vlooien slechts van de kat verdrijven. Als je dan de rest
van je huis wel met chemisch middel behandeld dood je alsnog de vlooi.

In dat opzicht kun je misschien stellen dat de kruidvat druppels beter
zijn voor je katten; geen gif, dus niet-schadelijk.
Marc W
2007-04-23 06:48:44 UTC
Post by Jean-Kloot
[...]
Ja alleen moet ik mezelf vergiftigen door mijn huis te ontsmetten.!
Tja, heel egoistisch hoor, maar ik heb liever wat gif in mijn kat dan
dat ik het zelf binnen krijg.
Jean-Kloot
2007-04-23 11:05:14 UTC
Post by Marc W
Post by Jean-Kloot
[...]
Als je de vloeren niet gaat liggen aflebberen vlak na het spuiten
krijg jij geen gif binnen.

Alle ramen dicht
Spuiten
Snel de kamer uit
Een paar uur later alle ramen open, flink luchten
et voila
Henk Veldhuis
2007-05-07 17:59:31 UTC
Post by pleerol
Post by Marc W
[...]

Stronghold is ontzettend goed, ook niet goedkoop maar je poes is
gegarandeerd van die krengen af en de omgeving ook!!
"Luna" <@>
2007-05-08 17:39:25 UTC
Post by Henk Veldhuis
Stronghold is ontzettend goed, ook niet goedkoop maar je poes is
gegarandeerd van die krengen af en de omgeving ook!!
Ik moet zeggen, dat had ik nog nooit gekocht maar na zoveel goede tips heb
ik het vorige maand ook gebruikt.
17,97 per 3 pipetten moest ik betalen (via internet, een dierenarts site).
Ik vond dat op zich reuze meevallen. Bij m'n eigen DA vragen ze circa 8 euro
per pipet.
En het bespaard ontwormen en meer van die gekkigheid. Dus al met al is het
denk ik goedkoper.
Marianne
2007-05-08 20:19:58 UTC
Post by "Luna" <@>
Post by Henk Veldhuis
[...]
Ik gebruik altijd Stronghold en mijn hond moet de eerste vlo nog krijgen...
daarbij een tekenband (die ook tegen zandvliegjes helpt) dus hij is het jaar
rond beschermd, als je moet gaan dokteren met je hond kost ook klauwen met
geld dus dan maar preventief geld uitgeven, is altijd goedkoper op den duur.

marianne
"Luna" <@>
2007-05-09 07:19:27 UTC
Post by Marianne
[...]
Absoluut waar. Ik heb ze ook nog nooit gehad en dat wil ik liever ook niet
meemaken met een groep katten. Dus inderdaad, liever preventief!