Hoeveel moet een poes wegen?
Marc W
2009-06-22 19:11:43 UTC
Ik vind onze poes mooi slank en rank en snel, actief en sportief. Een echte
jager is het. Ze is super actief en de schrik voor iedere muis. Maar iemand
zei dat ze veel te mager was! Hoeveel moet een poes wegen dan? Heeft iemand
een lengte gewicht tabel? Ze maakt op mij een gelukkige gezonde indruk. Ze
slaapt ook goed. Tja is wel actief en mager, maar ieder poes heeft haar
eigen karakter denk ik. Ze is 4,1 kilogram.
Euker Voorn
2009-06-22 19:55:13 UTC
Post by Marc W
[...]
Voor een kat is aan de magere kant gezonder dan te dik en 4 kg is niet
bijzonder licht voor een kat, ik denk dat de meeste katten rond de 4
kg wegen. Kun je een foto tonen?
Marc W
2009-06-22 20:09:47 UTC
Post by Euker Voorn
Voor een kat is aan de magere kant gezonder dan te dik en 4 kg is niet
bijzonder licht voor een kat, ik denk dat de meeste katten rond de 4
kg wegen. Kun je een foto tonen?
Kan ik regelen, moet je even wachten. Ik vind dat ze er voor een roofdier,
wat een kat toch is, gewoon rank en slank en snel uitziet. Ze is net zo
mager als, in verhouding, een (gezonde) jaguar, een tijger, een leeuwin op
TV. Een roofdier heeft geen dikke buik als een koe of zo. Ze heeft een klein
maagje wat vlees verwerkt, geen tien om gras te her en vergassen.
Misty
2009-06-22 21:14:40 UTC
Post by Marc W
[...]
Best een mooi gewicht naar mijn mening. Zo moeilijk om te zeggen wat een
goed gewicht is. Als graadmeter wordt vaak gesteld dat je de botten wel mag
voelen maar niet zien.
--
www.misty.be
www.kruimelhuis.nl
[...]